nuffnang header

Sunday, August 22, 2010

Review Movie - The Host

Share
Hey uoll! Aku semalam baru lepas tengok movie The Host atau dalam original titlenya Gwoemul.

Adoi! Apa ni main peluk-peluk ni...


Mengisahkan pasai cerita makhluk asing yang emerge dari Sungai Han di Seoul, kat Korea selatan sana. Cerita ni memang asal dari Korea pun, maka memang kita tak lepas dari watak perempuan comel, huhu. Watak perempuan utama - Park Nam-Joo yang dimainkan oleh Doona Bae mendorong aku untuk cari image dia kat google, haha.

Ni la watak perempuan tu..

Kalau ikut budak-budak ni kata, Doona Bae ni selalunya berlakon dalam cerita sedih je.. Oh. Mesti cerita cinta yang meleleh ni. Pembaziran towl! Membazir masa, membazir produktiviti dan membazir tisu! (Korang semua jangan marah aku ek, aku gurau je wink). Hehe.


Sesi menonton dengan member-member aku memang havoc. Macam kat dalam wayang, walaupun pada masa tu depan laptop je. Semua khusyuk gila. Sebab cite ni memang tak dinafikan, memang bez. Adrenaline sampai ke tamat. Aku tak sangka, ada twist dalam cite ni.Spoiler Hyun Seo mati gak, tapi dorang ada pengganti untuk anak perempuan tersebut.
Hahak. Ni la dia.. Doona Bae...


Lama dah aku tak jumpa citer monster macam ni. X mengarut sangat. Tak melalut tah bukan-bukan. Still mampu diterima akal. Tapi, ada yang aku pelik. Kenapa ada satu raksasa je? Buat a banyak-banyak lagi. Tapi tu aku rasa hak pembikin filem ini yang ingin mengutamakan pasal hubungan Hyun-seo dan family dia. Tu yang lebih penting, bukan monster tu semua..

Poster besar gabak
Anyway, raksasa tu memang nampak real! Seems to be life. Special thanks to metacritic for the review on this great film. You can read their reviews here.

Nak tengok trailer dorang tak?! Tengok @ Dailymotion

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...