nuffnang header

Saturday, August 21, 2010

Review Movie - Forrest Gump

Share
Poster official Forrest Gump
Aku dengan ini nak citer kat korang semua ni. Satu movie yang amat sesuai ditonton oleh korang semua yang minat dengan drama dan romance kinda type of movie. This one is very interesting film to enjoy over and over again..

Aku dah 3 kali kot tengok cerita ni, tapi x bosan-bosan. Sebab cerita ni memang menarik. Bukan nak praise citer ni melebih-lebih, tapi, citer ni memang terbukti best with 6 Oscars dorang bolot. Bagi aku, memang cukup menuntun hati aaa. Mana ada cerita yang berkualiti macam ni lagi sekarang..

Sinopsis: Menceritakan seorang budak lemah IQ yang mencapai dan mengecap pelbagai perkara besar dan berjaya dalam pelbagai perkara yang diceburinya dan telah hadir dalam pelbagai peristiwa bersejarah - dalam setiap kes, melampaui imaginasi kita sendiri. Dan tapi, walaupun beliau mampu mencapai semua perkara yang hebat, tapi satu-satunya "cinta" tidak dapat diketemuinya. "Forrest Gump" ialah cerita mengenai seorang lelaki yang mengatasi segala halangan di hadapan dan telah membuktikan semangat, keberanian dan cinta dapat mengatasi kelemahan yang dialaminya..

My honest review about this film? Well, i want to let all of you decides. It is a beautiful fable that's gonna last for the rest of my life. Maybe i will tell the same story to my grandchildren, so that they would know what is the influence Forrest Gump inside me..

Try a tengok! Aku sure korang tak jemu. Lihat trailer @ trailer forrest gump. Happy watching!


Forrest Gump @ IMDB

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...