nuffnang header

Friday, September 3, 2010

Gambar - Bagi pemandu yang mahukan adrenaline

Share
Memang tak dinafikan, mesti korang suka pandu kereta laju dalam jalan yang baik dan luas bukan? Bagaimana pula kepada yang suka berlumba-lumba tu? Bukankah mereka tu such an annoying nuisance? Memandu kereta dalam kongkongan minda marabahaya!

Bagi aku, aku bawak kenderaan laju (terutamanya kereta) di atas jalan sebab aku takut. Kalau kita bawak perlahan, takut-takut aku yang kena langgar! Huh! Tapi aku pandu laju sahaja, bukan merbahaya k!

Bagi sesiapa yang bawak laju tu, aku rasa kita patut hantar mereka pandu dekat jalan-jalan berikut di mana ia merupakan jalan paling merbahaya di dunia..

1. Col de Turini, France


2. Stelvio Pass, Italy


3. Leh–Manali Highway, India

4. The Puxi Viaduct, Shanghai


5. The Judge Harry Pregerson Interchange, LA


6. The Road of death, Bolivia


7. Russia’s Lena Highway, the Highway from Hell


8. Gravelly Hill Interchange, Birmingham, UK


9. Russian-Georgian “Military” Mountain Roads


10. Guoliang Tunnel Road, China


11. Taroko Gorge Road in Taiwan (Chungdeng)


12. Pasubio (Vicenza), Northern Italy


13. The Halsema Highway in The Phillipinnes


14. Trollstigen in Norway


15. Los Caracoles Pass in Andes


16. Iroha-zaka winding road, Japan


17. Van Zyl's Pass, Namibia


18. El Espinazo Del diablo, Mexico


19. Lysebotn Road, Norway


Korang yang bawa kereta laju tak ingat dunia tu, apa kata korang pandu kat jalan-jalan merbahaya di atas. Kalau tak nyawa korang melayang, tayar kereta korang akan tertanggal! 

Amaran: tidak sesuai untuk orang yang baru dapat lesen P kereta. Jangan nak salahkan aku kalau korang eksiden dekat jalan-jalan kat atas ni!

Untuk maklumat lebih pasal gambar-gambar di atas, korang boleh pergi dekat blog waze.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...