nuffnang header

Sunday, November 14, 2010

Cerita pasal Air coca-cola..

Share
Banyak yang aku jumpa pasal coca-cola yang buat aku risau. video setan. Video mentos dan coca cola. Bahaya coca cola...
Ada La Muhammad, La Makkah!

Baca dulu kat sini..
Artikel yang sama tadi telah banyak dikomen di sini.. 
Ternyata, ada gunanya Facebook dalam menyumbang pembangunan minda dan enriching our knowledge.. Sebagai seorang yang berpelajaran, aku memang suka akan maklumat-maklumat yang berharga macam ni. Susah nak dapatkan "maklumat gelap" gini walaupun kita dekat internet. Yang hanya adalah gosip.

Membaca gosip meruntuhkan minda. Hati jadi kotor dan busuk. Hati jadi tidak bersih. Apatah lagi untuk menjadi umat Nabi akhir zaman ni. Sudah tidak kebal. 

Kalau kita baca komen-komen dalm note Facebook tadi, ada yang membantah. Kata Coca-cola difitnah la etc. Kata umat islam jangan buat anggapan bukan-bukan terhadap syarikat multinasional tu. Kenapa perlu dipertikai? Kenapa nak juga kata kita harus minum Coke? Dah semacam pekerja Coke pun ada? Ke dia tu merupakan pengurus salah sebuah kilang Coke kat Malaysia ni? Please! Stop the nonsense. Kita semua dalam Zaman Penipuan! Penipuan dan fitnah akhir zaman memang dah berleluasa sekarang ni. Perlu fikir ikut mata hati, saudaraku! Bukan fikir ikut logik. Bagi orang yang berpelajaran dunia, itu memang dah jadi tabiat. Fikir guna logik! Logik! Akal! Kepalotak! 

Apa korang nak buat kalau McDonald, Coke, KFC takde? Kita yang untung sebenarnya. Sebab kita boleh sokong Radix. Syarikat Bumiputra kita sendiri. Tolong fikir elok-elok. Ko kata CEO Coke tu Islam Turki. Tapi korang ada baca biodata dia? Bapa dia dapat anugerah kot sebab selamatkan orang Yahudi masa World War II! 

Jangan tertipu. Jangan jadi mangsa Dajjal..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...