nuffnang header

Tuesday, September 14, 2010

Review Movie - Surf's Up

Share
Review another movie! What's it feel like to surf? link imdb. Cerita kali ni yang aku tengok adalah Surf's Up.

Credits to Wikipedia
Apa yang korang rasa kalau dapat berdiri atas surf board dan merintangi arus ombak yang mengganas. Kalau ikut ayat cintan, badai kan ku redah, hooohooo!

Cerita ni memang sesuai untuk budak-budak! Tapi, ada sikit-sikit blue a. Tinggal korang semua ibu bapa tapis untuk anak-anak anda erh. Tapi, overall cerita ni memang radical! (trademark Chicken Joe!).

Aku tak tau, bila tengok konsep cite Surf's Up ni, aku dok ingat dorang akan tiru konsep Madagascar atau Shrek dengan konsep lawak yang cliche! Tapi, cerita ni memang awesome! Lawak pun banyak! 

Ada satu adegan tu, bila watak utama (Cody Maverick) makan sotong yang dicucuk tu (Squid on a stick), Chicken Joe tanya "Well, what do you think?", pastu Cody jawab "It's not bad. Tastes like chicken". Gelak gila aku tengok muka Joe, siap gagap-gagap.

Chicken Joe! The faithful fren of Cody!
Watak kesukaan aku dalam cerita ni - mungkin Chicken Joe la. Sebab dia memang radical!

Salah faham, Joe ingat dia dalam tab mandi.. Apa daaa
Aku suka scene kat pantai dia. Cantik gila CG dia!
Tu dia. Buah hati, Zooey
Ada beberapa adegan seks yang terlalu mild bagi aku dalam cerita ni. Sebab dalam forum imdb kat sini, mereka banyak mengutarakan kerisauan atas pengaruh seks dalam cerita ni. Antaranya - 2 ekor penguin - jantan & betina mandi dalam air terjun, penguin betina jatuh atas penguin jantan dan watak antagonis ber'manja-manja' dengan trofi kemenangannya..

3 ekor penguin kecik yang ada dalam filem ni. Kinda cute!
Aku tak rasa we must rate it as 18 sx movie, are they? Tepuk dada, tanya selera.

Sinopsis: Watak utama - Si Penguin bernama Cody Maverick. Selalu mendapat tempat paling last dalam apa jua perkara. Selalu dipandang rendah oleh penguin lain. 

Mengajar Cody untuk buat surfing board
Ingin menjadi 'someone', beliau pun bertarung untuk honor, di mana beliau (penguin pun ada pangkat dato' ke) pun masuk bertanding untuk pertandingan memorial Big Z. Sesampainya dalam team bertanding, dia berjumpa dengan kawan radical! bernama Chicken Joe. Aku suka gila dengan watak ni. Memang sempoi.

Big Z merawat Cody dengan air kencingnya semdiri
Saksikan bagaimana Big Z 'mati' dan bagaimana Cody telah 'menghidupkan kembali' Big Z ke dalam dunia surfing. Dan tak lupa juga, pertemuan Cody dengan penguin betina bernama Zooey!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...